mandag 30. desember 2013

Magic pancakes!

Hvem kan motstå en oppskrift når hun som blogger den bruker uttrykket "SHABAM!" ? - ikke jeg! Hehehe...

Fikk ideen først fra bloggen mammalivet.com (tidligere tyskertosa) og har siden funnet den flere steder. 

Jeg tror ikke det finnes en enklere pannekakeoppslrift, du trenger nemlig bare to ingredienser! 

Grunnoppskriften sier to egg og en banan. Så jeg doblet, selvfølgelig. 


Fire egg og to bananer. Mikset til en jevn, skummete røre. Stek på lav/middels varme med smør. Ikke snu før de er godt stekt på ene siden, ellers revner de.


De ser nesten ut som sveler først, men "klapper sammen" til slutt. Ser ut som små vanlige pannekaker. Smaker fantastisk... Og banan! Minner litt om Banos! 

De ble spist opp alt for fort til at jeg fikk tatt bilde av de... Men jeg lurer på å utvikle denne videre til en god vaffeloppskrift..


Fortsatt god romjul! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar