tirsdag 17. desember 2013

Frokostbriks?

Juleforberedelsene til en glutenfri jul er så klart i full gang. Selv om vi er invitert bort til de fleste "store" dagene, må vi ha litt ekstra kosemat til sene frokoster og lange lunsjer, -dessuten er det godt å ha noe i bakhånd til de fleste dagene, for ofte er det noen som har "glemt seg" litt mtp mathygiene eller ingredienser.

I dag prøvde jeg meg på frokostbriks/Store rundstykker bakt på fullkornsmel av hirse, ris og potetmel. Det så ganske så bra ut til å begynne med



Men ting går dessverre ikke alltid som planlagt...

Pofiber har jeg et sånn hat/elsk forhold til. Det kan funke så innmari bra noen ganger. Jeg har tilogmed bakt lavkarborundstykker kun på pofiber.

Men så kan det funke så innmari dårlig også:


Det kan ved første øyekast SE bra ut, ikke sant? Men selv om jeg doblet steketiden så blir de altså helt deigete inni, og ganske så uspiselige.

Jaja. Noen dager bare ER sånn. Særlig når man prøver å lage helt nye oppskrifter. Bedre lykke neste gang, jeg får hive meg rundt og sette en ny deig og fortsette prosjekt fyllefryseren før jul.

Syns dere det er stress med en glutenfri jul? Eller har dere noen skikkelig triks oppe i ermet?  Del gjerne:) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar