søndag 26. januar 2014

Hirse; et fantastisk glutenfritt mel!

God søndagsmorgen til dere!
Energien var ikke på topp i går  kveld, så da bakte jeg brød i dag morges i stedet, -Veslebjørn er jo en morgenfugl likevel. 


Det ble to brød av denne typen i dag, bakt på 1 L vann, en pk fersk gjær, 1 ts salt og 50/50 av fullkorn hirsemel og schär mix B. Man tager hva man haver! 

Hevet det en halvtime-40min, før jeg satte det inn i kald ovn på 200 grader. Funka det og! Steketid på omtrent 50 min tilsammen, til brødet slipper kantene på formen litt og har fått fin farge. Hvile ti minutter på rist før man skjærer i det.

Nam nam!


Virkelig, butikkjedene bør ta inn hirse! Her jeg bor, får jeg bare tak i det på helsekost! ( til 37kr for litt over 300 gram... Dyrt jah.. Men ganske drøyt i bruk) 

Bruker du hirsemel? Hvor kjøper du det? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar