onsdag 22. januar 2014

Kalkunrull og Gelegodter. - om å friste en sjukling til å spise




Hverken Veslebjørn eller jeg er helt i slaget for tida. Feber og hoste legger en demper på matlysten og jeg sliter litt med å få i han noe som helst. 

Da er det på tide å tenke kreativt. Og enkelt, for jeg er ikke i form til å stå lenge ed kjøkkenbenken. 

Disse to tiltakene har iallefall fått NOE ned i magen hans. 


Kalkunbryst i skiver. Vi fylte med guloststaver, paprika og avokado. Veslebjørn bestemte seg visst for at han "ikke liker grønne ting i dag" så avokadoen spiste jeg... Noen dager bare er sånn.. Han fikk iallefall i seg noe!

Og så laget vi eplejuice-godter.det var veldig enkelt:
Kok opp ca en kopp eplejuice, tilsett 1 ts agar, la det boble i fem minutter og hell i former. La stå kjølig i ca en time, og vips; hverdagsgodteri!!

Vi laget dinosaurusgodter og hjertegodter



Dette var supergodt! I ca fem minutter... Ikke noe særlig å være syk.. 

Neste gang skal jeg lage Gelegodter på rørte bringebær eller noe annet med litt sterk smak, sånn at vi kamuflerer agar-smaken fullstendig. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar