fredag 14. februar 2014

Valentineboller, eller jordbærmedfløte-boller

Noen ting er for godt til ikke å deles. 



Som disse her. Til tross for at de ikke ble helt som jeg hadde planlagt ble de altså så fantastiske at jeg gleder meg til Veslebjørn kommer hjem og skal få smake!

Ideelt sett hadde jeg att friske nyplukkede bær.. Da kunne jordbærsaften dryppet ut av bollene mens vi spiste.... Men siden det er februar har jeg brukt frossne bær, og da blir resultatet litt annerledes.. Men den fantastiske smaken, den er der!


Du trenger:

430 gram semper fin mix, eller annen glutenfritt mel (du kan jo blande selv!)
1 barneskje bakepulver
50gram sukker
1/2 ts salt
85 gram smør
Ca 2,3 dl jordbær/130 gram
2,3 dl kremfløte (vi bruker laktosefri)
1 ts blå certo (ja, frysepulveret)
2 ts psyllium

Slik gjør du

Sett ovnen på 220 grader

Bland alt det tørre. 
Lag smuldredeig med smøret i
Vend forsiktig i jordbærene til de er dekket med mel (dersom de er ferske. Dersom du bruker tinte bær kan du prøve å ha de i etter fløten) 
Vend forsiktig i fløten.

Bruk resten av melet til å mele underlaget. Kjevle ut til en tjukk deig (2cm +) og stikk ut former med pepperkakeformer eller et glass el.

Stek i 12-15 minutter.

Nytes varmt!

Happy Valentine's!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar